Scroll Top
Sr. Dobrava 4a, 4245 Kropa

Jastreb – 54

JastrebLeto izdelave: 1946, tovarna LETOV Ljubljana
Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič
Konstrukcija: lesena
Razpetina: 15,10 m
Dolžina: 6,85 m
Namen: trenažno jadralno letalo

Jadralno letalo JASTREB 54 je enosedežno trenažno letalo klasične lesene gradnje, ki je služilo tudi za šolanje osnovnih akrobacij. Zgrajeno je bilo leta 1958. To je bilo četrto letalo mariborskega  konstruktorja ing. Iva Šoštariča, sledilo pa je potrebam športnega letalstva v naših aeroklubih. Letalo je leta 1994 v celoti obnovil ing. Bitenc.
Letalo je ramenokrilec z enim nosilcem. Pomožni nosilec se nahaja v torzijskem nosu pred glavnim nosilcem, kar je zelo nenavadno. Položen je vzporedno z glavnim nosilcem, prenos sil pa se vrši preko reber in oplate. Trup šestkotnega preseka je v celoti oblečen z vezano ploščo, nanj pa je s samo enim vijakom pritrjen višinski stabilizator. Višinsko krmilo ima tudi trimer višine. V krila so vgrajene zračne zavore. Kabina je dvodelna, z vetrobranom in pokrovom. Pokrov se lahko odstrani in se lahko leti samo z vetrobranom ali pa s popolnoma zaprto kabino.
Letalo je namenjeno za učenje jadranja, letenja v aerozapregi, ter izvajanju osnovnih akrobacij.  Jastreba so izdelovali v seriji in je bilo nekaj časa standardno šolsko letalo. Na letalskem mitingu v Beogradu na dan letalstva leta 1948, je bilo s tem letalom prikazano skupinsko letenje, akrobacije in hrbtni let. Šest letal tega tipa, je sodelovalo tudi na velikem srečanju jadralnih letal v Cerkljah, leta 1947.
Letalo je bilo prepuščeno nemilosti vremena in sicer nekje v okolici Maribora. Rešila sta ga g. Jaklič in g. Briški, ki sta letalo varno shranila na suho in čakala na primernega intuziasta, ki naj bi letalo obnovil. Na srečo ni trajalo dolgo in letalo bo kmalu "kot novo".

Tehnični podatki:
razpon krila……………………………………………….15,1m
dolžina………………………………………………………6,85m
višina………………………………………………………..1,87m
površina krila in krilc…………………………………15,5m2
površina krilc…………………………………………….2,31m2
površina horizontalnega stabilizatorja……..0,65m2
površina višinskega krmila………………………0,93m2
površina horizontalnega repa…………………..1,56m2
površina vertikalnega stabilizatorja………….0,267m2
površina smernega krmila……………………….0,925m2
površina vertikalnega repa……………………….1,192m2
globina krila v korenu………………………………..1,4m
globina krila na koncu………………………………0,45m
zoženje krila………………………………………………3,12
vitkost krila………………………………………………..14,7
masa praznega letala………………………………167 kg
vzletna masa……………………………………………257 kg
ploskovna obremenitev……………………………16,6 kg/m2
finesa……………………………………………………….22,3
pri hitrosti………………………………………………….62,5km/h
najmanjše padanje………………………………….0,72m/s
pri hitrosti…………………………………………………57,8 km/h
najmanjša hitrost……………………………………49km/h
največja hitrost z zračnimi zavorami……….210 km/h
največja hitrost v aerozapregi………………..128 km/h

JastrebJastreb

Povezane objave