KIT komplet starinskega avtomobila
Model starinskega avtomobila je prav gotovo izziv za vsakega modelarja začetnika, ki se še privaja na delo v modelarstvu. Čeprav je model namenjen predvsem kot statični model, ki bo krasil vašo polico v sobi, pa je končni videz odvisen od natančnosti izdelave. Deli so zrezkani na CNC stroju, kar omogoča, da se deli med seboj lepo prilegajo. Večina delov je zrezkana iz topolove vezane plošče debeline 3 mm, blatniki in ukrivljeni deli karoserije pa so iz furnirja. Za hitrejše delo lahko uporabite redko sekundno lepilo ali pa belo lepilo za les.
Na podnožje 1 najprej prilepite dela 2 in pazite, da sta lepo ravna. Nato pričnete z lepljenjem karoserije. V utor na podnožju vstavite dele 3, 8 in 8a ter jih zalepite. Zgornja robova na delih 3 poševno obrusite, da se ravnina sklada z nagibom dela 8 in 8a. Preko teh delov nalepite furnir dimenzij 60×58 mm tako, da letnice tečejo v smeri upogibanja. Če boste uporabili tanjši furnir debeline 0,6 mm, je najbolje, da le tega zlepite iz dveh plasti tako, da so letnice med seboj vzporedne. Zalepljeno oplato pokrova motorja sedaj po robovih lepo obrusite. Sprednji in zadnji rob naj bosta ostra, stranska robova pa malo polkrožna. Na hladilnik motorja nalepite okvir 9 tako, da bo na vseh straneh enakomeren rob. Na del 8 pa armaturno ploščo 7. Sedaj lahko vstavite tudi obe stranici 4 in zadnjo steno 27. Preko teh delov, enako kot pri pokrovu motorja, zalepite furnir dimenzije 72×54 mm.
Sedeže zlepite iz treh delov 18 ter dveh delov 19 in 20. Ko je lepilo suho, robove polkrožno obrusite in sedeže zalepite na svoje mesto.
Na podnožje prilepite še vse štiri oblike blatnikov 5 in 6. Iz furnirja izrežite obliko ščitnikov za blatnike 13, 14, 15 in pazite na smer letnic. Te ščitnike zataknite z robom na podnožje in jih ukrivite čez rebra. Spoj zalijte s sekundnim lepilom in malo počakajte, da lepilo prime. Prednji in zadnji ščitnik povežite s ščitnikom 14 in počakajte, da se lepilo dobro posuši.
Prostor za prtljago, ki je v obliki valja, zlepite iz dveh krogov 25 in furnirja dimenzije 54×62 mm. Pri tem uporabite samo en sloj tankega 0,6 mm debelega furnirja, ki je na zunanji strani prelepljen z lepilnim trakom, ki preprečuje, da bi se furnir pri krivljenju prelomil. Na rob furnirja najprej prilepite oba dela 25 in, ko se lepilo posuši, začnite počasi ukrivljati furnir. Najlepše se furnir ukrivi, če ga na notranji strani po celi površini predhodno namažete z belim lepilom za les. Belo lepilo vsebuje vodo, ki navlaži furnir in tako postane bolj upogljivo in manj dovzetno za lomljenje. Ko je furnir navit v valj, le tega po robovih trdno pritrdite z lepilnim trakom in počakajte, da se lepilo dobro posuši. Kasneje lepilni trak odstranite in robove polkrožno obrusite. Ta del nalepite na model tako, da se spoj furnirja nahaja v notranjosti modela.
Luči izdelajte iz dveh nosilcev 11 in žarometov 12, ki ju nalepite na nosilec lepo na sredino. Obe luči zalepite v utore na delih 2 in pazite, da sta lepo poravnani. Skozi prednji luknjici na delih 2 vstavite še leseno paličico 29 premera 3 mm, ki predstavlja prednji odbijač.
Skozi luknjico na armaturni plošči 7 poševno zvrtajte luknjico premera 2 mm še skozi del 8 in vanjo prilepite kos jeklene žice premera 2 mm. Na to žico prilepite še krmilo 21. Na zunanjo stran karoserije, kjer se nahaja krmilo prilepite še ročici 16 in 17 za ročno zavoro in menjalnik. V utore armaturne plošče zalepite še okvir vetrobranskega stekla 10 in za sedeže še nakazan pokrov zadnjega dela 26.
Za model potrebujemo 5 koles, ki so sestavljena iz petih delov. Na platišče 22 iz obeh strani prilepite dva kolobarja 23, ki predstavljata gumiran del kolesa. V sredino pa še po dva kroga 24 in sicer vsakega na svojo stran. Tako zlepljena kolesa je potrebno lepo obrusiti, in ker je ročno brušenje dokaj neučinkovito, si lahko pomagamo s trikom. V luknjico v osi kolesa s sekundnim lepilom prilepite jekleno žico premera 2 mm in dolžine okoli 3 cm. Lepilo se mora dobro posušiti. To os sedaj vpnete v vrtalni stroj, le tega pa naj pomočnik trdno drži. Na blok lesa prilepite brusni papir in med vrtenjem kolesa lahko zelo natančno obrusite vse robove kolesa, ki naj bodo lepo polkrožni. Pri tem delu ne imejte velikih vrtljajev in ne pritiskajte preveč. Ko je kolo lepo obrušeno, jekleno žico, ki je nalepljena v osi, nekoliko segrejete pod plamenom in lepilo bo popustilo. Žico s kleščami izvlečete in počakajte, da se odprtina ohladi. Kolesa sedaj nalepite na osi 28 iz jeklene žice premera 2 mm, ki jih vstavite skozi odprtine na delih 2. Kolesa se morajo prosto vrteti. Peto, rezervno kolo pa prilepite na zadnji pokrov karoserije.
Model starinskega avtomobila je tako skoraj narejen, potrebno ga je še lakirati. Lakirate s prozornim razredčenim nitro lakom v treh plasteh. Po vsakem nanosu laka počakajte, da se dobro posuši in površino zgladite s finim brusnim papirjem. Tako lakirano gladko površino lahko tudi barvate, vendar ima model, ki je lakiran samo z brezbarvnim lakom večjo vrednost. Topolova vezana plošča ostane lepo svetla, furnir pa potemni in dobimo različne odtenke modela, ki ga poživijo.